FANDOM

Kiedy grupa magów zakładała w średniej wielkości, portowej wiosce swoją Akademię prawdopodobnie nikt nie spodziewał się, że rozrośnie się do tak olbrzymich rozmiarów. Wilczyborze liczy sobie aktualnie około miliona mieszkańców, żyjących w mniej i bardziej czystych dzielnicach. Badania i rozwój stały się domeną Miasta, do którego zjeżdżało się coraz więcej pragnących przygód, zarobku i poklasku, a magia prędzej czy później musiała zrobić miejsce dla wizjonerów budujących serie coraz to okazalszych, cieszących oczy wynalazków. Miasto to zbitek kultur i posiadacz prawdopodobnie wszystkich istot rozumnych jakie występują w okolicach. Najwyższą z budowli, nieśmiało ocierającą się o chmury jest wieża Akademii, jednakże już teraz próbują konkurować z nią inni, a marzenie o wzniesieniu się w powietrze przez osoby nieuzdolnione magicznie staje się coraz bardziej realne. Jest to prawdopodobnie jedyne miejsce w w okolicy, gdzie architektura pnie się do góry w tak zawrotnym tempie.

Witajcie w mieście przełomów, kontrastu i absurdów. To miasto wiecznie żywe i tłoczne, przyjmujące w siebie i wypluwające na gęsto zaludnione ulice przybyszów z dalekich krain, kupców i poszukiwaczy przygód. Nie znajdziesz tutaj chwili na pełniejszy oddech (i może to i lepiej, wszak kanalizacja nie jest mocną stroną tutejszych budowniczych) i zebranie myśli, bo nawet w nocy, kiedy poczciwi obywatele mogą zmrużyć oczy przy tlących się paleniskach... na zewnątrz wypełzają upiory, które załatwiają swoje interesy długo po godzinach pracy latarnika. Jeżeli boisz się ciemności to tkwij w zaciszu swojego domostwa, spróbuj wsłuchać w trzeszczenie maszyn okolicznej fabryki i wysuń swoją głowę ze względnie bezpiecznej kryjówki aż mgła nie zejdzie z miasta i świt nie ułoży do snu tych, których zwykle się nie widuje.

Akademia

Jednym z najstarszych i najbardziej charakterystycznych budynków w Mieście jest wieża Akademii. Głównym tego powodem jest niesamowita wysokość - jej szczyt, przywodzący na myśl szpiczasty czubek czarodziejskiego kapelusza przebija się już przez chmury. Tak naprawdę nie wiadomo na ile jest to iluzja optyczna, a na ile faktyczne zjawisko, ponieważ Akademia jest już leciwa (liczy sobie ponad półtora tysiąca lat!) i zaklęta - nawet pobierający tam naukę czarodzieje nie są w stanie zliczyć ani pięter, ani kryjących się w zakamarkach sekretów. Akademia jest niewątpliwie symbolem miasta, a może i nawet jego najlepszą wizytówką. Zarządza nią Rektor wybierany spośród najstarszych z najstarszych wykładowców, który to piastuje stanowisko aż do śmierci (co z oczywistych względów nie trwa zbyt długo).

O dzielnicach miasta

Jako największa aglomeracja świata, Miasto posiada wiele mniej i bardziej charakterystycznych dzielnic, które momentami lubią na siebie nachodzić. Najważniejszą z nich, ulokowaną na samym środku jest Część Centralna. Otoczona grubym murem mieści w sobie Akademię, centrum badań nad duszami, główną siedzibę Straży Miejskiej oraz Diukowy Pałac, obecnie przejęty przez panującą Władzę. Znajduje się tam również sporo domostw należących do wpływowych rodzin, pomnik i zagadka wielu przyjezdnych - podejrzany, dziwnie wyglądający kamień.